materiaal
1 draaischijf en 1 speelveld
Draai het rad, voer de opdrachten uit en probeer de laatste te zijn die overeind blijft.
1 draaischijf en 1 speelveld
Het speelveld toont een rooster van 4×4. Elk van de vier rijen heeft vier cirkels in één kleur: rood, geel, groen en blauw.
Eén speler is de spelleider. Hij draait aan de draaischijf.
De draaischijf is verdeeld in vier delen en elk deel komt overeen met een ledemaat: linkervoet, rechtervoet, linkerhand en rechterhand. Elk deel heeft één vakje voor elk van de vier kleuren.
De spelleider draait aan de draaischijf en zegt het resultaat hardop, bijvoorbeeld: linkervoet op geel. Nu moeten de spelers dit lichaamsdeel op een vrije cirkel in de betreffende kleur plaatsen. Hun overige ledematen blijven op hun plaats staan. Zodra een ledemaat van zijn plek komt als dat niet mag, of als een ander lichaamsdeel (zoals een knie of een elleboog) het speelveld raakt, ligt de betreffende speler uit het spel.
De speler die als laatste overeind blijft, wint het spel.
spielephase | 5 / 6 |
| ||||||||
spieletest | 9 / 10 |
| ||||||||
vlaams spellenarchief | 3 / 4 |
| ||||||||
![]() | 6 / 9 |
| ||||||||
boardgamegeek | 5 / 7 |
| ||||||||
gemiddeld | 7 / 10 |
|
[toelichting: Elke balk geeft de waardering van een site weer. AnderSpel bijvoorbeeld geeft dit spel een 6.In het laatste gekleurde blokje staat dan ook 6. Hoe breder het blokje, hoe meer spellen een 6 hebben. De lege blokjes aan het eind van de balk geven de hoeveelheid spellen aan die een hogere waardering kregen.]
10-02-2005 | ![]() ![]() | MB presenteert Party Twister Twister op Spielwarenmesse 2005 in Nürnberg. |